Redukcja masy ciała – Indywidualny plan

Redukcja masy ciała

Redukcja masy ciała to proces zrzucenia zbędnych kilogramów, który nie musi kojarzyć się z ciężką pracą i głodówką. Z pomocą doświadczonego dietetyka przekonasz się, że dieta odchudzająca potrafi być smaczna, sycąca i nieskomplikowana.

Plan redukcja masy ciała. Niezbędna jest zmiana podejścia do tematu odchudzania.

Jaka dieta jest najlepsza ?

– to często zadawane pytanie.

Nie ma jednej najlepszej diety dla wszystkich. Najlepsza dieta, to dieta indywidualnie dopasowana do naszych potrzeb, upodobań i ewentualnych schorzeń oraz alergii i nietolerancji.

Indywidualny plan żywieniowy skomponowany jest z uwzględnieniem Państwa preferencji żywieniowych z jednoczesną korektą nawyków żywieniowych. Wyeliminowanie popełnianych błędów jest konieczne dla utrzymania zdrowia i szczupłej sylwetki.

Niezbędna jest zmiana podejścia do procesu odchudzania. Koniecznie trzeba zrozumieć, że dieta to na pewno nie ekspresowe zrzucenie tłuszczu i redukcja masy ciała. Proces szybkiego i niezdrowego odchudzania nazywany jest głodówką i prowadzi do nieprzyjemnych konsekwencji:

– złego samopoczucia

– pogorszenia się stanu skóry i włosów

– apatii

– szybkiego schudnięcia i przybierania na wadze (efekt jo-jo)

– depresji

– hospitalizacji

– a nawet śmierci.

Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie to takie, które pozwoli nam zdrowo „pozbyć się” zbędnych kilogramów tłuszczu. Pozwoli zachować na stałe upragnioną masę ciała, bez konsekwencji zdrowotnych i tzw. efektu jojo.

Najczęściej chcemy bardzo szybko i efektownie schudnąć. Niestety nie idzie to w parze ze zdrowym odchudzaniem. Szybka utrata kilogramów często wiąże się ze stosowaniem bardzo restrykcyjnych, monoskładnikowych diet, np. Kopenhaska, wysokobiałkowa, kapuściana, Kwaśniewskiego – wysokotłuszczowa. Stosowanie tego typu diet powoduje w organizmie swego rodzaju spustoszenie. Zaburza prawidłowy przebieg procesów biochemicznych w organizmie człowieka. Niezbędne są do przebiegu tych procesów witaminy i składniki mineralne z różnych grup. Na początku nie odczuwamy skutków niedoborów, ponieważ organizm jest magazynem tych składników. Niestety jedne witaminy i składniki mineralne magazynuje na dłużej a inne powinniśmy dostarczać mu codziennie z pożywieniem. Musimy również pamiętać, że to właśnie składniki odżywcze dostarczone do organizmu wraz  z pożywieniem, najlepiej się  przyswajają. Te pochodzące z suplementów, którymi zarzuca nas rynek i bombardują nas reklamy w telewizji, prasie, radio wchłaniają się często w niewielkich ilościach lub po prostu stanowią placebo.

Najczęściej szybka utrata kilogramów nie zawsze wiąże się z utratą tkanki tłuszczowej a jedynie z utratą wody i masy mięśniowej. Dodatkowo gwałtowna utrata zbędnych kilogramów, w wyniku zachodzących przemian biochemicznych w organizmie, często prowadzi do stłuszczenia wątroby.

Zmiana nawyków żywieniowych

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Konieczne jest przeanalizowanie dotychczasowego żywienia. Wskazane jest notowanie tego spożywany, przez co najmniej 3 dni. Wtedy zobaczymy co my tak naprawdę jemy. Koniecznie trzeba notować wszystko co zjadamy, główne posiłki ale także to co w międzyczasie podjadamy i wypijamy. Najlepiej jest również wykonać analizę składu ciała na profesjonalnym medycznym urządzeniu, które zobrazuje nam budowę naszego ciała. Dowiemy się ile mamy kilogramów mięśni, tkanki tłuszczowej, wody, jakie jest ich rozłożenie (czy proporcjonalnie czy nie). Profesjonalny analizator  pokaże również czy w organizmie występują obrzęki, masę komórkową mięśni oraz wiek metaboliczny.

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim regularne spożywanie posiłków, rozpoczynając od śniadania (do godziny od pobudki), kolejne posiłki spożywamy co 3 godziny. Ostatni posiłek spożywamy nie później niż 3 godziny przed snem. Takie postępowanie pozwoli nam na redukcję masy ciała.

Posiłki powinny być odpowiednio skomponowane, zawierać białka, tłuszcze i węglowodany w odpowiednich proporcjach, w zależności od płci, wieku i stanu zdrowia. Bardzo ważne jest aby posiłki pokrywały dzienne zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne aby nie doprowadzić do niedoborów a co za tym idzie do niedożywienia.

"Mądre Żywienie"
Gabinet Dietetyki Klinicznej

Członkostwo:
- Certyfikowanym Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków
- Członkiem Polskiego Towarzystwa Żywienia Klinicznego Dzieci
- Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Osób Chorych na Celiakię i na Diecie Bezglutenowej

    Znajdź więcej o mnie na:
  • facebook
  • googleplus
Podaj dalej ...